اخبار

کووید-۱۹ آنفلوآنزا نیست

✅ آیا COVID-19 در حد آنفلوآنزا خطرناک است؟ خیر، کووید-۱۹ بیش از آنفلوانزا خطرناک است. به طوری که در طول این ۹ ماه در آمریکا، تعداد مرگ‌ها بر اثر کووید-۱۹ بیش از تعداد مرگ‌های آنفلوآنزا در طول ۵ سال گذشته بوده است.

✅ افراد بیشتر مستعد ابتلا به کدام یک از این دو بیماری هستند؟ کووید-۱۹، چرا که ایمنی اندکی در برابر ویروس آن در جمعیت وجود دارد. ایمنی در برابر آنفلوآنزا از طریق واکسیناسیون و مواجهه قبلی، بیشتر است.

✅ کدام بیماری میزان مرگ بیش‌تری دارد و احتمال شدیدتربودن علائم آن بیش‌تر است؟ کووید-۱۹ (البته احتمالاً به‌جز کودکان زیر ۱۲ سال).

✅ چرا COVID-19 خطرناک‌تر است؟
۱- ایمنی قبلی اندک در جمعیت؛
۲- نبود درمان و واکسن مناسب در برابر آن؛
۳- احتمال بیش‌تر برای ایجاد بیماری شدید.

✅ کدام یک از این دو اثرات بلندمدت بر سلامت دارند؟ یکی دیگر از تفاوت‌های دو ویروس همین است. افرادی که به COVID-19 مبتلا شده‌اند، علائم بلندمدتی مثل ضعف، تنگی نفس و مشکل در تمرکز را گزارش داده‌اند. COVID-19 ملایم به‌صورت «شبه‌آنفلوآنزا» تلقی می‌شود.

✅ آیا احتمال آلودگی همزمان به هر دو ویروس وجود دارد؟ گزارش‌های اندکی در این زمینه هست، با این حال باید توجه داشت که تا کنون اکثر موارد ابتلا به COVID-19 در فصولی بوده که آنفلوآنزا در آن‌ها شایع نیست. باید دید در ماه‌های آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

🔗 Ref

@RADAIran

۱۴ آبان ۱۳۹۹ ۲۱:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir