اخبار

زمینه حضور دانشمندان ایرانی در TWAS بررسی شد

زمینه حضور دانشمندان ایرانی در TWAS بررسی شد
زمینه حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور ایران در آکادمی علوم جهان TWAS بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حضور سورناستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و جمعی از اساتید و دانشمندان عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ، حضور ایران در TWASو حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بررسی شد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به فضای مثبت ایجاد شده عرصه تعاملات بین المللی بر بهره برداری هرچه بهتر ازاین فرصت برای حرکت به سوی دیپلماسی علم و فناوری تاکید کرد.
در ادامه این دیدار اعضای ایرانی TWAS ضمن اشاره به اینکه ایران با دارابودن 10 عضو رتبه نخست تعداد اعضا از یک کشور را داراست به ارائه گزارشی از خدمات اراته شده توسط TWAS و اقدامات صورت گرفته توسط نمایندگان ایرانی این آکادمی پرداختند

آکادمی علمی جهان( TWAS )، که در حال حاضر مقر اصلی آن در تریسته ایتالیا قرار دارد، سال 1983 توسط گروهی از دانشمندان کشورهای در حال توسعه ، تحت رهبری عبدالسلام، فیزیکدان پاکستانی و برنده جایزه نوبل تاسیس شد.
هدف اصلی این آکادمی ،تلاش برای پیشبرد علوم و مهندسی برای رفاه پایدار درکشورهای در حال توسعه است و بنابر اعتقاد بنیان‌گذاران TWAS،. کشورهای در حال توسعه، با توانمندی در علوم و مهندسی و تکیه براشتراک گذاری دانش و مهارت می‌توانند در مقابله با چالش‌هایی مانند گرسنگی، بیماری و فقر موفق شوند.

۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۲۱
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir