اخبار

چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی آغاز به کار کرد

چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی آغاز به کار کرد
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی آغاز به کار کرد. محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدتقی جغتایی رییس انجمن علوم اعصاب ایران و رییس کنگره سالانه علوم اعصاب پایه و بالینی، کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی معاونت علمی از جمله سخنرانان این مراسم بودند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی معاونت علمی در این مراسم درباره نوروساینس و نقش آن در یادگیری، مطالبی را بیان کرد و گفت: تا کنون 2 دانشمند به خاطر فعالیت‌هایی که روی کرم سی الگانس انجام دادند برندۀ نوبل شده‌اند.

وی در بخش بعدی صحبت‌های خود درباره چگونگی شکل‌گیری شبکه‌های عصبی توضیحاتی را ارائه داد و درباره اهمیت آموزش و پرورش شناختی و نکاتی که از نوروساینس می‌توان در این مبحث استفاده کرد مطالبی را یادآور شد.

خرازی همچنین در حاشیه چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حضور در جمع خبرنگاران از افتتاح مرکز ملی نقشه برداری از مغز تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: مرکز ملی نقشه برداری از مغز یکی از مراکزی است که به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد و وابسته به وزارت علوم است.

دبیر ستاد علوم و فناوری شناختی معاونت علمی تصریح کرد: ساخت ساختمان این مرکز رو به اتمام است و تا 15 بهمن فاز اول تجهیزات که حدود 15 میلیارد تومان بوده کلید خواهد خوردو برای فازهای بعدی نیز تمهیداتی اندیشیده شده است. منابع مالی این مرکز توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین خواهد شد و قرار است این مرکز در دانشگاه تهران تاسیس شود که البته باید گفت‌ این مرکز متعلق به دانشگاه خاصی نیست و تمام محققان داخلی می توانند از این مرکز استفاده کنند.

چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی امروز دوم دی ماه با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی رازی آغاز به کار کرد. این همایش تا چهارم دی ماه ادامه دارد.

۶ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۲۴
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir