اخبار

غذاهای آماده، برای فرد دچار سرماخوردگی، مُضر است

غذاهای آماده، برای فرد دچار سرماخوردگی، مُضر است
به گزارش "وبدا" معصومه شکار سرایی با بیان اینکه انواع ساندویج، پیتزا، مرغ سوخاری، سیب زمینی سرخ کرده، ناگت مرغ و نوشابه گازدار از جمله غذاهای آماده یا سریع (Fast Food)محسوب می شود ،تاکید کرد:پُر خوری، کم تحرکی و سریع غذا خوردن، به اثرات مُضر این غذاها بر سلامتی انسان می افزاید.

وی افزود : افراد مبتلا به بیماری های حلقی از جمله سرماخوردگی، از خوردن غذاهای مذکور به علت دارا بودن مواد تحریک کننده، ادویه ها و مواد افزودنی خودداری کنند. وی افزود که افراد مبتلا به آلرژی نیز با خوردن غذاهای آماده، دچار مشکلات بیشتری می شوند.

شکار سرایی با اشاره به اینکه این عنوان برای غذاهای خانگی به کار نمی رود، بلکه بیشتر در منوی رستوران ها به چشم می خورد؛ اظهار کرد: آنها شامل غذای از پیش آماده است که در مدت کوتاهی بعد از سفارش، به مشتری تحویل می شود.

 

حتی مصرف یک وعده در روز غذاهای آماده، برای نوجوانان و جوانان زیان آور است

به گفته کارشناس تغذیه مرکز آموزشی - درمانی قدس قزوین، تحقیقات مختلف نشان داده است، نوجوانان و جوانانی که در یکی از وعده های غذایی روزانه خود، غذای آماده می خورند، نسبت به سایر همسالان خود، کالری، نمک و چربی بیشتری دریافت می کنند.

وی ادامه داد : آنان با این کار، ویتامین و مواد معدنی کمتری نیز دریافت می کنند.

شکار سرایی هشدار داد : ادامه این روند در تغذیه نوجوانان و جوانان، باعث افزایش چاقی آنان و ابتلا به بیماری های ناشی از آن، مانند: بیماری های قلب و عروق، افزایش فشار خون و در نتیجه بیماری های کلیوی می شود.

وی تأکید کرد :  همچنین در بزرگسالی، به بیماری پوکی استخوان مبتلا می شوند.

 

میوه، جایگزینی برای غذاهای آماده

این کارشناس تغذیه عنوان کرد: مطالعات حاکی از آن است، کودکانی که بیشتر غذاهای آماده می خورند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم شدید و انواع آلرژی ها هستند.

وی تصریح کرد : طبق همین بررسی ها کودکانی که بیشترین مقدار میوه را در مقایسه با همسالان خود مصرف می کنند، کمتر با خطر ابتلا به آسم و آلرژی مواجه هستند.  /129/302

کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی قدس قزوین، تأکید کرد: غذاهای آماده، برای سلامتی افراد، بویژه فرد دچار سرماخوردگی، مُضر است.

۲۲ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۳۱
پایگاه جامع آموزش و فرهنگ سازی سلامت وزارت بهداشت |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir