اخبار

نخستین همایش بین‌المللی مدیریت استعدادها برگزار می‌شود

نخستین همایش بین‌المللی مدیریت استعدادها برگزار می‌شود
نخستین همایش بین‌المللی استعدادها با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی (بنیاد ملی علم ایران) از 24 تا 26 آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برگزاری گردهمایی مدیریت استعدادها بیان کرد: استفاده از تمامی استعدادهای موجود در هر جامعه‌ای هزینه‌های آن کشور را کاهش و در آمد ناشی از تولید علم را بطور قابل توجهی افزایش می‌دهد که این مسئله نیازمند آشنایی با شیوه‌های رایج استعدادیابی و استعدادپروری در جهان است که پس از به روز کردن آن با توجه به فرهنگ در وضعیت اجتماعی کشورمان می توانیم الگویی نو در جهان برای آن تعریف کنیم.
وی در ادامه افزود: با این هدف، نخستین همایش بین المللی استعدادها از 24 تا 26 آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد که پس از برگزاری این همایش انتظار آشنایی مخاطبان با روش‌های نوین علمی استعدادیابی، مبانی تئوری علوم اعصاب در نخبه پروری و سیستم­های نخبه پروری کشورهای پیشرفته می‌رود.
ضرغام عنوان کرد: تاکید بر عوامل آموزشی و تربیتی از دیگر دستاوردهای این گرد همایی است تا شرکت‌کنندگان با این عوامل و چالش‌های پیش روی آن، آشنا شده و در راستای نهادینه‌سازی سیستم‌های صحیح آموزشی قدم بردارند.
وی با اشاره به اینکه همکاری‏های علمی پیش شرط و لازمه توسعه همه جانبه این امر است گفت: بنابراین این گردهمایی تلاش دارد تا از طریق همکاری‏های علمی، آموزشی و تحقیقاتی و ایجاد ارتباط با دانشمندان جهان، اولین همایش مدیریت استعدادها را با اهدافی همچون آشنایی با آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه استعدادیابی، شناسایی نیازهای تحقیقاتی و اولویت بندی آنها و در نهایت کمک به حفظ منافع ملی،  ارتقاء سطح تماس با مراکز علمی و پژوهشی در گستره ملی و جهانی و همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی سایر کشورها و سازمان‏های بین‌المللی برگزار کند.
گفتنی است، مدیریت استعداد و مفاهیم کاربردی، مدیریت استعداد و سیاست گذاری، مدیریت استعداد و علوم اعصاب، مدیریت استعداد و آموزش، مدیریت استعداد، تکنولوژی و رسانه و مدیریت استعداد و فرهنگ محورهای همایش هستند همچنین این همایش با حضور سخنرانان بین‌المللی همچون Dr. Csilla Fuszek، Dr. Linda Pegani، Leslie Williamson و Dr. Tracey Tokuhama-Espinosa  در سالن جابر ابن حیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

۱۷ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۳۵
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir