اخبار

باید با ارائه آموزش های لازم به مردم ، مانع پیشرفت و شیوع دیابت شویم

باید با ارائه آموزش های لازم به مردم ، مانع پیشرفت و شیوع دیابت شویم
دکتر کوشا گفت: بیماری دیابت یکی از بیماری های غیر واگیر رو به افزایش است و باید با ارائه آموزش های لازم مانع پیشرفت و شیوع آن شویم.

به گزارش وب دا؛ دکتر احمد کوشا در اختتامیه همایش بین المللی راهبری دیابت با اشاره به شیوع بالای بیماری های غیرواگیر و افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری ها، نقش مردم در پیشگیری و ابتلا به بیماری دیابت را 75 درصد بیان کرد و گفت: سیستم های بهداشتی در بحث پیشگیری  از این بیماری تنها 25 درصد نقش دارند، بنابراین نقش آموزش در این زمینه بسیار ضروری است.

رییس اداره بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت در ادامه، با بیان این که وزارت بهداشت در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر خوب عمل کرده است،  افزود: در گذشته به دنبال بیماریابی بودیم اما در سند کشوری دیابت ،ریسک یابی بیمار در کنار بیماریابی انجام می شود که برای ریسک یابی بیمار  4 شهرستان کشور به صورت پایلوت انتخاب شده اند.

دکتر کوشا با تاکید بر لزوم استفاده از نظام مراقبت عوامل خطر بیماری های غیرواگیر ( PHC) در کنترل بیماری دیابت، افزود: مراقبین سلامت در شهرهای زیر 20 هزار نفر و حاشیه شهرها در کنترل و پیشگیری بیماری دیابت نقش بسیاری خواهند داشت.

وی گفت: افراد بالای 40 سال که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی می توانند به لحاظ ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و فشار خون و دیابت بررسی شوند.

به گفته وی، بهرورزان و مراقبین سلامت، محور ارتقای سلامت مردم در حوزه بیماری های غیرواگیر هستند.
۴ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۴
وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir