اخبار

ارائه خدمات رایگان به بیماران مبتلا به دیابت در 80 بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت

ارائه خدمات رایگان به بیماران مبتلا به دیابت در 80 بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت
دکتر آقاجانی گفت: در 80 بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت ، درمانگاههای دیابت به ارائه خدمات آموزشی، تشخیصی و درمانی به منظور جلوگیری از عوارض دیابت به صورت رایگان می پردازند.

به گزارش وب دا؛ دکتر محمد آقاجانی در اختتامیه همایش بین المللی راهبری دیابت که صبح امروز برگزار شد، ضمن بیان این مطلب به تشکیل کمیته ملی دیابت در سال 1375 و شروع فعالیت دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه اشاره کرد و با بیان این که پیشگیری اولیه از ابتلا به بیماری دیابت از وظایف حوزه بهداشت است ، افزود: عمده وظیفه درمان در بیماری دیابت، جلوگیری از عوارض کوتاه مدت و دراز مدت این بیماری از جمله معلولیت های ناشی از بیماری دیابت و مرگ زودرس و کاهش سال های از دست رفته عمر است.

دکتر آقاجانی با اشاره به وجود 600 کلینیک ویژه در 600 بیمارستان و ارائه خدمات در خصوص بیماری دیابت، افزود:  250 کلینیک نیز برای ارائه خدمات درمانی و تشخیصی و آزمایشی دیابت ساخته می شود.

وی یکی از نکات مهم در خصوص کنترل بیماری دیابت را ثبت، گزارش دهی و وجود پرونده الکترونیک برای مبتلایان به این بیماری دانست و ابراز امیدواری کرد که پرونده الکترونیک ثبت سلامت به منظور پایش و کنترل بیماری دیابت ایجاد شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، در ادامه با تاکید بر تکمیل نظام ارجاع در کشور، گفت: در بیماری دیابت می توانیم با تکمیل سطوح ارجاع، بیمارانی را که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند،به موقع شناسایی و جهت تشخیص ، ارایه آموزش و درمان به کلینیک ها راهنمایی کنیم.

دکتر آقاجانی در پایان، بر لزوم دسترسی به خدمات درمانی، تشخیصی و آموزشی بیماری دیابت در همه مناطق کشور بویژه در مناطق محروم تاکید کرد.
۴ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۲
وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir