اخبار

تعریف 250 پروژه اقتصادی در حوزه سلامت / لزوم استفاده از ظرفیت های مالی و مدیریتی بخش خصوصی

تعریف 250 پروژه اقتصادی در حوزه سلامت / لزوم استفاده از ظرفیت های مالی و مدیریتی بخش خصوصی
رییس دفتر مشارکت‌های اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تعریف 250 پروژه اقتصادی در حوزه سلامت خبر داد و گفت: برای دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت نیاز به استفاده از ظرفیت های مالی و مدیریتی بخش خصوصی و انجام سرمایه گذاری های مشترک با کشورهای خارجی است.

به گزارش خبرنگار « وب دا» مهندس رئیسیون در دومین نشست سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران و مسئولین نظام سلامت با تاکید بر این که باید برنامه مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه خدمات سلامت داشته باشیم، گفت: تا کنون بخش خصوصی به حوزه سلامت ورود نکرده بود زیرا تصور می‌شد این بخش فاقد توجیه اقتصادی است اما طبق بررسی‌های صورت گرفته در حوزه سلامت هم در بحث زیرساخت‌ها و هم در زیر پروژه‌های حوزه سلامت، توجیه اقتصادی کافی برای بهره‌گیری از صاحبان سرمایه وجود دارد.

 

رییس دفتر مشارکت‌های اقتصادی وزارت بهداشت با تاکید بر این که یکی از بزرگترین نیازهای حوزه سلامت، توسعه تخت های بیمارستانی است، گفت: اکنون نسبت تخت‌های موجود ما به ازای هر یک هزار نفر، 1.36 تخت است این در حالیست  که طبق برنامه ششم باید به عدد 2.6 دست یابیم. این به معنی نیاز به 100 هزار تخت بیمارستانی است.

مهندس رئیسیون با بیان این که تعداد تخت‌های مورد نیاز، ظرفیت و نوع آنها مشخص شده است، عنوان کرد:  برای این تعداد تخت حداقل نیازمند 20 بیمارستان هستیم که مناطق احداث این بیمارستان ها مشخص و امکان واگذاری آنها به بخش خصوصی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه صاحبان سرمایه می توانند از مرحله احداث تا تجهیز تا بهره‌برداری از این تخت‌ها را بر عهده بگیرند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در برنامه ششم توسعه کشور به این هدف برسیم باید از منابع بخش خصوصی استفاده کنیم. از سوی دیگر نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مدیریت بخش خصوصی نیز هستیم.

 

رییس دفتر مشارکت‌های اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای بیمارستان‌های مورد هدف بسته‌های سرمایه گذاری تعریف شده است از رونمایی از یک سایت برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی تا 15 روز آینده خبر داد و اظهار کرد: در این صورت افرادی که به سرمایه‌گذاری تمایل دارند، می‌توانند مشخصات این بسته‌ها را ببینند.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تعریف برخی پروژه ها در حوزه درمان که تکمیل کننده خدمات درمانی است، گفت: مثلا در بحث مراکز جامع سرطان در 13 قطب و 67 مرکز، بسته‌های سرمایه گذاری را مشخص کرده ایم . همچنین مراکز جامع تصویربرداری نیز در 540 مرکز درمانی کشور در قالب 13 قطب و با حجم سرمایه‌گذاری مشخص تعریف شده  که توجیه اقتصادی آن تضمینی است. از سوی دیگر مراکز جامع دیالیز در قالب 54 دانشگاه تدوین شده است و مراکز اورژانس را نیز در دستور کار داریم که بسته‌های آن نیز آماده سازی شده است.

 

مهندس رئیسیون همچنین از برپایی نمایشگاهی در سال جاری برای ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری حوزه سلامت به صورت بین‌المللی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه  که در 29 و 30 دی‌ماه برگزار می‌شود پروژه‌های تدوین شده در درمان، بهداشت و غذا و دارو را ارائه می‌کنیم.

 

مهندس رئیسیون از تعریف 250 پروژه اقتصادی در حوزه سلامت خبر داد و  خاطرنشان کرد: ساخت حداقل 20 بیمارستان بزرگ با ظرفیت 500 تا یک هزار تخت نیز در دستور کار است زیرا  با لغو تحریم‌ها شرکت‌های زیادی از کشورهای مختلف مراجعه کرده و در حال مذاکره با آن‌ها هستیم. بنابراین می‌توانیم در حوزه سلامت هم از سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی و هم از ظرفیت سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم  در خارج از کشور استفاده کنیم.
۱۸ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷
وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir