اخبار

آیین‌نامه اجرایی حمایت از مقالات ISI در حوزه هوایی و هوانوردی تدوین شد

آیین‌نامه اجرایی حمایت از مقالات ISI در حوزه هوایی و هوانوردی تدوین شد
تدوین آیین‌نامه اجرایی حمایت از مقالات ISI توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد.
به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی، با هدف تحقق اهداف چشم‌انداز بیست ساله کشور مبنی بر دستیابی کشور به جایگاه اول علمی و فناوری در منطقه آسیای جنوب غربی، آیین‌نامۀ اجرایی حمایت از مقالات ISI را بر اساس مصوبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد هوایی و هوانوردی تهیه و تدوین کرد.
اهداف تعیین شده در این آیین‌نامه شامل ارتقای کیفیت مقالات ISI در جهت انطباق با نیازهای اساسی کشور در حوزه هوایی و هوانوردی، حمایت از طرح‌های پژوهش محور و چاپ مقالات ISI، گسترش نهضت تولید علم و حل علمی مشکلات حوزه هوایی و هوانوردی کشور، تلاش تمام وقت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دردانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و تقویت و توانمندسازی فرآیندهای پژوهشی به منظور حل نیازهای اساسی هوایی و هوانوردی کشور است.
همچنین، حمایت از توسعه کیفی و حرفه‌ای شدن پژوهش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه هوایی و هوانوردی، حمایت از پژوهش‌های علمی بنیادی، کاربردی و بین رشته‌ای تقاضا محور و مأموریت‌گرا در حوزه هوایی و هوانوردی، ترغیب و تشویق به تولید علم و توسعه بومی‌سازی علوم هوایی و هوانوردی، ایجاد و توسعه فضای مناسب با هدف رشد استعدادهای علمی و پژوهشی در حوزه هوایی و هوانوردی در سطح مناطق مختلف کشور به منظور بسط عدالت در توزیع حمایت‌های علمی و پژوهشی و توسعه پژوهش‌های دانشگاهی در جهت رفع نیازهای صنعت از دیگر اهداف تعیین شده برای این آیین‌نامه است.
دانشجویان مشمول حمایت این آیین‌نامه، کلیه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری تمام وقت در رشته‌های مهندسی هوافضا و مکانیک و یا سایر رشته‌های مرتبط با حوزه هوایی و هوانوردی هستند که مقالات ISI آنها در مجلات مورد تایید وزارت علوم چاپ شده باشد.
دانشجویان موظف هستند با توجه به مراحل و ضوابط تعیین شده مقالات ISI چاپ شده، در مجلات معتبر بین‌المللی خود در حوزه هوایی و هوانوردی را در قالب PDF و در سربرگ مجله توسط استاد راهنمای دانشجو و از طریق سامانه حمایتی ستاد به آدرس IATDH.isti.ir (بخش حمایت عمومی) به ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه دهند.
این مقالات توسط کمیتۀ علمی داوری ستاد بررسی شده و پس از تأیید ارتباط آن با حوزه فناوری هوایی و هوانوردی مشمول دریافت حمایت خواهند شد؛ لازم به ذکر است، مقالات ارسالی در صورت دارا بودن شرایط و بر اساس بودجه سالانه و اولویت‌های تعیین شده توسط ستاد هوایی و هوانوردی مشمول این آیین نامه می‌شوند.
۱۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir