اخبار

کنفرانس بین المللی " کیفیت، ایمنی،تجویز و مصرف منطقی دارو" برگزار می شود

کنفرانس بین المللی " کیفیت، ایمنی،تجویز و مصرف منطقی دارو" برگزار می شود
مسئول کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو گفت: 13تا 15 آبان ماه سالجاری کنفرانس بین المللی " کیفیت، ایمنی،تجویز و مصرف منطقی دارو " به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش "وب دا "دکتر فاطمه سلیمانی با بیان این خبر  گفت: این کنفرانس در سطح بین المللی برگزار می شود و گروه هدف آن پزشکان می باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 75 میلیون عدد آمپول دگزامتازون در کشور در سال 92 مصرف شده است، افزود:در این کنفرانس موضوعات مرتبط با دارو از منظر تجویز و مصرف منطقی دارو و نکات تاثیر گزار آن از دیدگاه کیفیت و ایمنی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مسئول کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو تصریح کرد: با توجه به نقش و اهمیت سازمان های بیمه گر در این خصوص، دو سازمان بیمه گر از جمله تامین اجتماعی و بیمه سلامت در این کنفرانس حضور دارند.

دکتر سلیمانی در خصوص نقش بیمه ها گفت: به دلیل ارتباط مالی که بین داروخانه و پزشک و بیمه می باشد بیمه ها می توانند به عنوان یک بازوی اجرایی در تجویز و مصرف منطقی دارو کمک نمایند.

وی با توجه به اینکه بیمه ها ساختار مبتنی بر اقتصاد دارند، اظهار داشت: در موضوع تجویز مصرف منطقی دارو، سلامت از منظر اقتصادی نیز  اهمیت ویژه ای برخوردار است .

مسئول کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو افزود: طبیعتا اگر معیارها و شاخص های تجویز مصرف منطقی دارو و اصول اولیه رعایت شود کمک می کند به اینکه عوارض و لطمات مرتبط به سلامتی کاهش پیدا می کند و در نتیجه بار مالی کمتر ی را متحمل شود.

گفتنی است، این کنفرانس بین المللی با حضور معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به عنوان مهمترین سیاست گذار حوزه دارو و متخصصان این حوزه برگزار خواهد شد.

۱۱ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱
پایگاه جامع آموزش و فرهنگ سازی سلامت وزارت بهداشت |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir