اخبار

اولین پروژه نظام ملی زیست‌فناوری دانش‌آموزی در شمال کشور افتتاح شد

اولین پروژه نظام ملی زیست‌فناوری دانش‌آموزی در شمال کشور افتتاح شد
نخستین آزمایشگاه زیست فناوری کشور با هدف فرهنگ سازی و ترویج زیست فناوری و با حضور مسئولان استانی و جمعی از اعضای ستاد توسعه زیست فناوری، صبح روز سه شنبه 21 مهرماه سال جاری در آمل راه‌اندازی شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اولین پروژه نظام ملی زیست‌فناوری دانش‌آموزی در شمال کشور با هدف تغییر نظام آموزشی زیست فناوری راه اندازی شد، در این آزمایشگاه که با هدف فرهنگ‏سازی و ترویج زیست فناوری در سطوح دانش آموزی آغاز به کار کرده است، تربیت و جهت‌گیری علایق حرفه‌ای از سنین دانش‌آموزی مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.
این مراسم با حضور معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران، رئیس آموزش و پرورش شهرستان آمل، رئیس موسسه پاستور شمال  و جمعی از معلمان و مسئولان شهرستان آمل برگزار شد.
در این مراسم، مدیر گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، گفت: برای اجرای این طرح، یک همگرایی بین تمامی بخش‌های استان به وجود آمده است و با توجه به پتانسیل‌هایی که در این استان وجود داشت تصمیم گرفتیم این استان را انتخاب کنیم که امیدواریم یک فرهنگ‏سازی در حوزه زیست فناوری داشته باشیم.
وی تصریح کرد: با توجه به تحولاتی که در زیست‌فناوری کشور و جهان رخ‌داده است در بحث تشخیص بیماری‌های مختلف در آینده نزدیک شاهد تحولاتی بهتر و بیشتری خواهیم بود.
سیدی، با بیان اینکه در حوزه درمان هم تغییرات سازنده‌ای ایجاد خواهد شد، گفت: در حوزه بیماری های مربوط به سالمندان نیز تا سه الی چهار سال آینده از طریق زیست‌فناوری شاهد تحولات عظیمی در جهان خواهیم بود.
وی، با تاکید بر اینکه زیست‌فناوری در آینده سلامت ما و غذاهای مصرفی را تأمین خواهد کرد، تصریح کرد: این حوزه بسیار مهم است چراکه امنیت غذایی ما را تامین می‏کند، زیست‌فناوری در حوزه‌های دارو، گیاهان، واکسن، نفت، انرژی و محیط ‌زیست تحولات شگرفی ایجاد خواهد کرد.
مدیر گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی با بیان اینکه ستاد توسعه زیست‌فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر روی رشد پژوهش‌سراها تأکید دارند، اظهار کرد: پتانسیل‌های زیادی در استان مازندران خصوصاً شهرستان آمل وجود دارد که باید فقط هماهنگی‌های لازم بین این اجزا صورت بگیرد.
با توجه به اینکه ابعاد این طرح گسترده است در ابتدا استراتژی‌های این طرح به صورت پایلوت و موازی با روند پیشرفت طرح اجرا می‌شود و در همین راستا استان مازندران با محوریت شهرستان آمل برای اجرای طرح پایلوت انتخاب شده است.
استان مازندران که دارای 32 شهرستان است با در اختیار داشتن 22 پژوهش‌سرای فعال و 9 پژوهش‌سرای در حال احداث و وجود منابع طبیعی و علمی و دانشگاهی مرتبط با زیست فناوری مانند انستیتو پاستور شهر آمل دارای ظرفیت بالایی برای اجرای طرح پایلوت است.
۹ آبان ۱۳۹۴ ۰۸:۰۶
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir