اخبار

حمایت کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان از 117 شرکت

حمایت کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان از 117 شرکت
مسئول اجرایی کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان گفت: 404 درخواست خدمت از 220 شرکت دانش‌بنیان در شش ماهه نخست سال جاری به کریدور ارسال شد که تا امروز 117 شرکت دانش‌بنیان مورد حمایت قرار گرفته‌اند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسن قاسمی مسئول اجرایی کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان درباره فعالیت‌های کریدور صادرات اظهار کرد: از آغاز به کار کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان و پس از تصویب و ابلاغ 12 دستورالعمل و آیین‌نامه ارایه خدمات کریدور، فعالیت‌های ترویجی برای آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان و بازرگانان با فعالیت‌های کریدور صادرات انجام شد.

ارائه خدمات تسهیل‌کننده فرآیند صادرات کالاها
وی ادامه داد: خدمات تسهیل کننده فرآیند صادرات کالا‌ها همچون آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات از جمله نیازهای اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این مجموعه به آن پاسخ داده می‌شود. ارایه تمامی خدمات از طریق شرکت‌های خدماتی (کارگزاران کریدور) انجام شده و کریدور با شناسایی و ارزیابی شرکت‌های خدماتی فعال در این حوزه، خدماتی با کیفیت و اثربخش را در جهت توسعه توان صادراتی شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

حمایت 70 درصدی از شرکت‌های‌دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه‌ها
قاسمی با بیان اینکه ارایه خدمات تدوین برنامه صادراتی، تهیه اقلام تبلیغاتی، تحقیقات بازار، طراحی صنعتی و دریافت مجوزها و تاییدیه‌های بین‌المللی برای صادرات نظیر (CE) و (ISO) از دیگر حمایت‌های این مجموعه است، عنوان کرد: کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان در راستای حمایت‌های خود از توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان از حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت می‌کند و 70 درصد از هزینه‌های غرفه‌سازی، اجاره فضای نمایشگاهی و حمل و نقل بار نمایشگاهی را برای حضور شرکت‌های دارای شرایط توسط کریدور پرداخت می‌شود.

حمایت کریدور از 117 شرکت دانش‌بنیان
مسئول اجرایی کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان با اشاره به اینکه شرط دریافت حمایت‌های این مجموعه داشتن تاییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، گفت: 404 درخواست از 220 شرکت در شش ماهه نخست سال جاری به کریدور ارسال شد که تا امروز 117 شرکت دانش‌بنیان مورد حمایت قرار گرفته‌اند و مابقی درخواست‌ها در جریان و صف ارایه خدمات هستند.
وی بیان کرد: بیشترین درخواست شرکت‌ها به ترتیب در زمینه خدمات استاندارد و مجوز و پس از آن مشاوره، آموزش، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، ثبت پتنت، طراحی سایت و هیات تجاری بوده است.
قاسمی درباره علاقه‌مندی شرکت‌های خارجی به محصولات ایرانی گفت: حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی میزان این علاقه‌مندی را مشخص می‌کند اما به طور کلی دنیا ما را به عنوان عرضه کننده محصولات های‌تک نمی‌شناسد دلیل این مسئله می‌تواند مواردی همچون محدود بودن توانمندی تولید در بخش های‌تک، ضعف در برندسازی محصولات های‌تک، عدم حضور فعال در بازارهای جهانی و غافل بودن شرکت‌ها و سازمان‌های حامی از صادرات در این بخش باشد.

توانمندسازی در صادرات محصولات
وی خاطرنشان کرد: خدماتی که کریدور صادرات ارائه می‌دهد در راستای توانمندسازی شرکت‌های داخلی و ارتقا کیفیت محصولات بوده و در ادامه با مشارکت پشتیبان‌های صادرات نظیر شرکت‌های بازرگانی و مدیریت صادرات شاهد توسعه صادرات این محصولات خواهیم بود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با درک این نیاز، حمایت‌های خوبی را از ارایه خدمات توسعه صادرات و همچنین ایجاد و تقویت پشتیبان‌های صادراتی درنظر گرفته است.
مسئول اجرایی کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان گفت: در جلسه‌ای که در روز شنبه 18 مهرماه با حضور آقای دکتر ستاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد، بسته جامعی از برنامه‌های حمایت‌های معاونت بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی در خصوص توسعه صادرات در شش سرفصل به ایشان ارایه شد. توانمندسازی شرکت‌ها از طریق خدمات کریدور، برگزاری پاویون‌های های‌تک، پشتیبان‌سازی و ایجاد واسطه‌های صادراتی، حمایت از برندینگ در حوزه دانش‌بنیان، کیفی سازی و برنامه ایجاد زیرساخت‌های آماری در حوزه صادرات محصولات دانش‌بنیان سرفصل‌های این بسته بود که در این زمینه به معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ارائه شد تا در سال جاری شاهد توسعه و توانمندی در صادرات محصولات این حوزه باشیم.
۲۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir