اخبار

فراخوان پذیرش طرحهای تحقیقاتی اثر گذار ( فراخوان شماره 10 )

فراخوان پذیرش طرحهای تحقیقاتی اثر گذار ( فراخوان شماره 10 )

اطلاعیه فراخوان پذیرش طرحهای تحقیقاتی اثر گذار ( فراخوان شماره 10 )

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای  سیاستهای ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین در راستای نیاز محور نمودن پروژه های تحقیقاتی، آمادگی خود را برای پذیرش پروپوزال طرحهای تحقیقاتی اثرگذار اعلام می دارد. لازم به ذکر است که  ضروری است طرحهای ارایه شده در راستای تقاضا و نیاز سازمانهای دولتی و یا معاونتهای وابسته به دانشگاه تدوین شده باشند و نتایج حاصل از آنها منجر به  اصلاح در تصمیم گیری، تغییر در وضعیت سلامتی و تغییر در مولفه های موثر بر سلامت (اجتماعی، فرهنگی و محیطی)و یا تغییر در کیفیت ارائه خدمات سلامت که به طور کامل در زیر توضیح داده شده است گردد.  همچنین این معاونت در راستای حمایت از اینگونه طرح های تحقیقاتی ضمن تخفیف به میزان پنجاه درصد در تعهدات پژوهشی آنها ، در صورتیکه در زمان اتمام ، امتیاز آن در ارزشیابی سالانه وزارت متبوع لحاظ گردد، معادل همان امتیاز ( در سطح دانشگاه 5 امتیاز، در سطح استان 20 امتیاز ، در سطح کشور 100 امتیاز) با ضریب 2 در کارنامه اعتبار پژوهشی مجری و همکاران به نسبت مشارکت لحاظ می نماید. لذا اعضای هیات علمی و محققان غیر هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می توانند  پروپوزال کامل  پیشنهادی خود را همراه با مستندات مربوطه که بیانگر تقاضا محور بودن پروژه مورد نظر می باشد ( نامه درخواست بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوطه و یا معاونت مربوطه، تفاهم نامه با سازمان مربوطه و یا سایر مستندات)  را از تاریخ 1401/11/14 تا 1402/1/25 ، از طریق سامانه پژوهان ثبت و با ارسال به "مدیر گروه" و سپس "دبیر ستاد" ، به این حوزه ارائه نمایند. همچنین در صورتی که سازمان مربوطه موافق با تامین بخشی از هزینه های طرح می باشد مبلغ مورد حمایت در پروپوزال ذکر گردد.

 

محورهای اثرگذاری

شامل چهار دسته شاخص می باشد که تغییر ایجاد شده در سطوح تصمیم گیری ، وضعیت سلامتی ، مولفه های موثر بر سلامت و ارائه خدمات را اندازه گیری می نماید. تغییرات ایجاد شده در این محور می تواند در سطوح دانشگاهی ، استانی و ملی به شرح ذیل رخ دهد:

طرحهای تحقیقاتی اثرگذار بر تصمیم گیری:

شامل طرحهای تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه می باشد که منجر به اصلاح تصمیم گیری و یا ابلاغ تصمیمات جدید گردد.  

طرحهای تحقیقاتی اثرگذار بر مولفه های موثر بر سلامت:

شامل طرحهای تحقیقاتی  می باشد که  نتایح آن منجر به تغییر در مولفه های موثر بر سلامت ) اجتماعی ، فرهنگی ، محیطی گردد.  مصادیق تغییر در مولفه های موثر برسلامت مانند کاهش عوامل خطر ، افزایش تامین عدالت در سلامت و.... می باشد.

طرحهای تحقیقاتی اثرگذار بر ارائه خدمات:

شامل طرحهای تحقیقاتی  می باشد که منجر به بهبود کیفیت ارائه خدمات سلامتی گردد. مصادیق  تغییر در کیفیت ارائه خدمات سلامتی مانند افزایش مقبولیت، دسترسی، مناسبت، اثربخشی، کارایی و ایمنی و... می باشد.

طرح های تحقیقاتی اثرگذار بر وضعیت سلامت:

شامل طرح های تحقیقاتی  می باشد که منجر به تغییر در وضعیت سلامت مردم گردد. مصادیق تغییر در سلامت مانند تغییر در شیوع و یا بروز بیماری ، تغییر کیفیت زندگی، و یا افزایش طول عمر می باشد که می تواند از طریق بهبود فرآیند پیشگیری ، درمان و بازتوانی ایجاد شود.

با توجه به اعلام ماموریتها از طرف وزارت متبوع در حوزه سقط خودبخودی( پیوست 1) و اولویتهای پژوهشی ابلاغی ستاد ملی جمعیت (پیوست 2) و سلامت سالمندان از طرف معاونت بهداشتی دانشگاه ( پیوست شماره 3) ارایه پروپوزال در زمینه های یاد شده نیاز به مستندات تقاضا محور بودن  ندارد و محقق صرفا پروپوزال  کامل را ارسال خواهد نمود.

 

 درصورت ارائه پروپوزال مرتبط با پیوستهای مورد اشاره فوق، لازم است در هنگام ثبت اطلاعات پروپوزال در سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی(پژوهان)،  عنوان اولویت انتخاب گردد.

 

o با توجه به اینکه انعقاد قراردادهای طرحهای پذیرفته شده در سال 1402 انجام می پذیرد  صرفا افرادی می توانند در این فراخوان شرکت نمایند که بعنوان مجری اول، طرح تحقیقاتی اتمام نیافته  مربوط به سال 98  و قبل از آن را نداشته باشند.

 

پیوست شماره 1: اولویت های مربوط به سقط خود به خودی

پیوست شماره 2: اولویت های پژوهشی ابلاغی ستاد ملی جمعیت

پیوست شماره 3: اولویت های سلامت سالمندان

۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۰۹:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir