اخبار

نتیجه یک سرح تحقیقاتی نشان می دهد:

سیر وحشی؛ دیابت را به زانو در آورده است

سیر وحشی؛ دیابت را به زانو در آورده است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در توضیح نتایج آزمایش‌های صورت بروی گیاه سیر وحشی، گفت: این گیاه خاصیت درمانی برای بیماری‌های‌ دیابتی، کاهش‌ فشارخون‌، ضددرد و... دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیر وحشی سبب بهبود عمل هموستاز در خون شده و قند خون را کنترل می‌کند. این کار را از طریق افزایش سطح انسولین یا کاهش مقاومت به انسولین انجام می‌شود‌. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که خوردن آنتی‌اکسیدان‌ها باعث پیشگیری از دیابت و مشکلات مربوط به آن می‌شود و سیر وحشی یکی از غنی‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان است.فوزیه خانی، عضو هیئت علمی گروه آناتومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو در معرفی و توضیح گیاه تره کوهی یا همان سیر وحشی به خبرنگار فارس، گفت: طی مطالعاتی به بررسی فعالیت آنتی‌اکسیدانی و ضد دیابتی، گیاه تره کوهی با نام علمی(Alliumampeloprasum آلیوم‌ آمپلوپرازم) که نام محلی این گیاه سیرموکه است، پرداختیم. وی با بیان اینکه تره کوهی یکی از گیاهان خودرو در استان کرمانشاه است، افزود: این گیاه متعلق به خانواده لاله یا لیلاسه است. سیر وحشی دارای یک پیاز بزرگ است که حدوداً سه سانتی‌متر است، این بخش پیاز مانند از یک پوشش غشایی و کاغذی شکل‌گرفته است و غالباً دارای پیازچه‌های زردرنگ است.

این عضو هیئت علمی گروه کالبدشناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این گیاه در شهرهای همدان، شیراز، سنندج، کامیاران و همچنین در استان کرمانشاه در شهرستان‌های کرند، اسلام‌آباد غرب، ماهیدشت وجود دارد.

ادامه خبر را اینجا می توانید مشاهده کنید.

۹ تیر ۱۴۰۳ ۱۱:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir