اخبار

نتیجه یک طرح تحقیقاتی نشان از تأیید اختلال کبدی در بیماران مبتلا به روان‌پریشی می دهد.

نتیجه یک طرح تحقیقاتی نشان از تأیید اختلال کبدی در بیماران مبتلا به روان‌پریشی می دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس مطالعه انجام شده، افراد مبتلا به روان‌پریشی به طور معمول دچار اختلال کبدی هستند و توجه به این موضوع در ابتدای درمان از ابتلا به افسردگی شدید جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سایکوز یا روان‌پریشییک اختلال شدید روانی است که در آن ارتباط بیمار با واقعیت قطع می‌شود، رابطه‌ی آن‌ها با انسان‌های دیگر آسیب می‌بیند و ممکن است بستری شوند. افراد مبتلا به بیماری‌های سایکوز از اختلالات خود آگاهی ندارند و در دنیایی اختصاصی به سر می‌برند.

مبتلایان به بیماری سایکوز یا روان‌پریشی، ادراک و افکارشان دچار اختلال شده و در تشخیص اینکه چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست، مشکل دارند و نشانه‌های این بیماری شامل هذیان، توهم، آشفتگی، صحبت‌های نامفهوم و بی‌معنی، و رفتارهای نامناسب با موقعیت هستند.

شخصی که مبتلا به بیماری روان‌پریشی است ممکن است افسردگی، اضطراب، مشکلات خواب، دوری جویی اجتماعی، کمبود انگیزه و به طور کلی مشکلاتی در عملکردش داشته باشد.

همین امر سبب شد محققان دانشگاه علوم پزشکی مطالعاتی با عنوان بررسی و مقایسه شیوع افسردگی براساس سطح آنزیم‌های کبدی در بیماران مبتلا به سایکوز اولیه و ثانویه بستری در بخش‌های روانپزشکی بیمارستان فارابی را انجام دهند.

مریم خانگی عضو هیئت  علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه بیماری سایکوز دارای دو نوع اولیه و ثانویه است اظهار داشت: این بیماران در بخش‌های روانپزشکی بیمارستان فارابی بستری هستند.

وی با بیان اینکه سایکوز مجموعه‌ای از عوامل شامل توهم، هذیان، رفتار و گفتار آشفته است که منجر به افت عملکرد فرد می‌شود عنوان کرد: چنانچه این علائم یک اختلال اولیه روانپزشکی باشد به آن سایکوز اولیه گفته می‌شود اما چنانچه علائم مذکور ناشی از مصرف مواد مخدر یا داروی خاص یا یک حالت جسمانی همچون بیماری پارکینسون یا تومور مغزی باشد، سایکوز ثانویه اطلاق می‌شود.

ادامه خبر را اینجا می توانید ببینید.

 

۲ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir