اخبار

دکتر اسماعیل حریریان رئیس بورد زیست مواد دارویی کشور :

رشته زیست مواد دارویی موجب هم‌گرایی بین رشته های مختلف شد

رشته زیست مواد دارویی موجب هم‌گرایی بین رشته های مختلف شد
 رئیس بورد زیست مواد دارویی کشور در آئین افتتاح اولین کنگره بین المللی زیست مواد دارویی در کرمانشاه گفت: بسیار خوشحالیم و به فال نیک می گیریم که در ایام ولادت امام رضا (ع) در کرمانشاه این کنگره برگزار شد و این موضوع  نشان دهنده مسیر درستی است که در این راه طی می کنیم.
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر اسماعیل حریریان گفت: از رئیس دانشگاه و معاونت تحقیقات و همکاران‌ خودم در دانشگاه کرمانشاه تشکر می کنم که این کنگره را به مرحله اجرا رساندند.

وی اظهار داشت: بعضی از همکاران در گروههای مختلف علمی این‌ سوال را دارند که‌ تفاوت رشته زیست مواد دارویی با رشته های دیگر چیست و در عمل در کارهای تخصصی خودشان چطور از این علم استفاده کنند.

 دکتر حریریان گفت: سابقه تاسیس این رشته به سال ۸۴ برمیگردد که ۱۲ دانشگاه دور هم جمع شدیم و بررسی شد که دانشگاه تهران به همین شکل پیش برود چقدر از قافله علم‌ دور می ماند و به این‌ نتیجه رسیدیم که باید یک رشته خاصی را مشخص کنیم‌ که اعضای هیات علمی ها با تخصصهای مختلف را بتواند در کنار هم قرار دهد و باعث ارتقای کشور شود.

وی با بیان اینکه مطالعات شروع شد و به زیست مواد رسیدیم گفت: متوجه شدیم‌ که خیلی رشته های دیگر در تخصصهای مختلف به این رشته نیاز دارند و این علم باعث شد همه رشته ها دور هم جمع شوند و همگرایی بین رشته ای ایجاد کند.

دکتر حریریان همچنین عنوان کرد: در دانشکده داروسازی تهران حدود ۱۴ دوره دانشجویی به آموزش و پژوهش در این رشته پرداختند ، در تبریز ، زنجان و کرمانشاه در این رشته دانشجو داشتیم و این موضوع ما را بر آن داشت که برای آینده شغلی این دانشجویان‌ همفکری کنیم و آنرا تقویت‌ کنیم .

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir