اخبار

سیاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حمایت جدی از پژوهش، فناوری و تولیدعلم در حوزه سلامت است

سیاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حمایت جدی از پژوهش، فناوری و تولیدعلم در حوزه سلامت است
💢دکتر محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه :
🔸 هفته پژوهش را در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به موفقیت های کسب شده در این حوزه باید به معنای واقعی کلمه  جشن بگیریم .

🔸بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت و طبق شاخص های بین المللی پژوهش و فناوری جزو دانشگاه های تراز اول کشور  هستیم و این مهم جز با همت والای شما محققان و پژوهشگران عزیز و پر تلاش میسر نمی گردید.

🔸سیاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حمایت جدی از پژوهش، فناوری و تولیدعلم در حوزه سلامت است.
🔸ما با یک پله صعود در شاخص های کلی به عنوان دانشگاه ششم کشور معرفی شدیم و با یک پله صعود در شاخص های  فناوری به  عنوان دانشگاه دوم کشور معرفی شدیم و این موفقیت بی نظیر برای استان کرمانشاه است.

🔸دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رتبه بندی استانی رتبه چهارم کشور را در پژوهش و فناوری حوزه سلامت دارد که  یک حوزه بسیار مهم و تاثیرگذار است و استانهای اصفهان، مشهد ، اهواز و کرمان که در بسیاری از شاخص های توسعه ای جلوتر از ما هستند، در شاخص پژوهش و فناوری بعد از استان کرمانشاه قرار می گیرند.

🔸 این در حالی است که دانشگاه ما از نظر تعداد پژوهشگر و اعضای هیات علمی با دیگر دانشگاه های کشور قابل مقایسه نیست و  دانشگاه های اصفهان و مشهد حداقل دو برابر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عضو هیات علمی و پژوهشگر دارند .

🔸و این مسئله بیانگر این است که پژوهشگران و فناوران ما نام آور هستند و در این حوزه تلاش بیشتری کرده اند و هر فناور و پژوهشگر مادو برابر میانگین دانشگاه های علوم پزشکی برون داد پژوهشی و فناوری دارد و این بسیار ارزشمند است.

🔸همچنین حدود ۵۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو یک درصد پژوهشگران برتر دنیا هستند که بسیار قابل تقدیر است.
🔸در حال حاضر تعداد ۷۹ شرکت فناور و ۲۰ شرکت دانش بنیان ثبت شده و فعال و ۵۹ محصول تجاری سازی شده در دانشگاه داریم که بسیار ارزشمند و باعث افتخار است و کمتر دانشگاهی است که موفق به کسب این افتخار شده است.

🔸کسب رتبه دوم کشور در تولید فناوری، افتخاری دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و در استان کرمانشاه رتبه اول در مجموع شاخص تولید علم و فناوری را در بین دانشگاه های استان داریم 
۲۹ آذر ۱۴۰۲ ۲۲:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir