اخبار

نشست خبری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اصحاب رسانه

نشست خبری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اصحاب رسانه

نشست خبری حوزه معاونت تحقیقات و فناوری با اصحاب رسانه با حضور معاون و مدیران این حوزه در روز چهارشنبه ۲۳ آذر در سالن جلسات معاونت تحقیقات برگزار شد.

این نشست با حضور خبرگزاری های ایسنا، ایرنا، مهر، ابوذر، موج، رسا و فرتاک نیوز برگزار شد.

دکتر سیروس جلیلی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر دو پژوهشکده فناوری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در حال فعالیت هستند و ۱۳ مرکز تحقیقاتی زیرمجموعه این دو پژوهشکده هستند .
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی با بیان اینکه پیگیری اخذ مجوز سومین پژوهشکده در راستای توسعه مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هستیم گفت: اگر بتوانیم مجوز پژوهشکده سوم را بگیریم، صاحب یک پژوهشگاه خواهیم شد. باید با یک جهش خود را به دانشگاه های نسل چهارم و در مسیر فناوری برسانیم .
 
 دکتر جلیلی با بیان اینکه در سال گذشته معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان توانست رتبه هفتم را در تحقیقات و فناوری کسب کند گفت: همچنین مرکز رشد این معاونت رتبه سوم را پس از دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی کسب کرده است.
 
وی همچنین گفت: ریجستری بیماری‌ها یکی از فعالیت ها و دستاوردهای مهم معاونت تحقیقات است و در حال حاضر ۳۶ ریجستری بیماری فعال داریم.
 
به گفته وی در ریجستری، روند یک بیماری مورد بررسی قرار می گیرد و داده‌ها و اطلاعات مربوط به آن بیماری در یک سامانه بارگذاری می شود و این اطلاعات در درمان و پیشگیری این بیماری در آینده موثر خواهد بود.
 
دکتر جلیلی گفت:از مجموع 36 ریجستری فعال در استان، یازده مورد آن کشوری است که کرمانشاه هم به آن متصل شده  و ۲۵ ریجستری هم در خود استان راه اندازی شده که سایر استانها هم می توانند اطلاعات خود را در زمینه این ۲۵ بیماری وارد کرده و به نوعی به کرمانشاه وصل شوند.
 
وی اظهار داشت:با انجام ریجستری اطلاعات و داده‌های خوبی در زمینه بیماریهای مختلف به دست می‌آید که می توان در درمان و یا حوزه پیشگیری از آنها بهره گرفت.
 
به گفته وی ریجستری‌ها باید گزارش نهایی یک ساله خود را ارائه نموده و از اطلاعات خود مقالات بین المللی ارائه کنند، در غیر اینصورت ریجستری آنها تمدید نمی شود.
 
 با تلاش های این معاونت برای توسعه و ارتقاء فناوری در استان، در این زمینه پارک علم و فناوری سلامت راه اندازی شده و این پارک بیش از یک سال است که فعالیت دارد.
 
دکتر جلیلی گفت:در پارک علم و فناوری سلامت ارتباط خوبی با پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه داریم و در کنار هم به دنبال توسعه و ارتقاء فناوری استان هستیم.
 

 وی اظهار داشت: این پارک از ایده های مختلف حمایت می کند،همچنین جهت دریافت ایده های جدید "کافه فناوری" را هم راه اندازی کرده ایم تا افراد در یک محیط صمیمی به شرح ایده های خود بپردازند و بتوانیم رویدادهای "ایده شو" را در این مرکز اجرا کنیم.

۲۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir