اخبار

طرح‌های برتر جشنواره تحقیقات سلول‌های بنیادی و خون‌ساز برتر ایران تقدیر شدند

طرح‌های برتر جشنواره تحقیقات سلول‌های بنیادی و خون‌ساز برتر ایران تقدیر شدند

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، «تهیه سلول های بنیادی مزانشیمی تولیدکننده پروتئین مهندسی شده ACE۲ با پتانسیل درمانی در عفونت COVID-۱۹ »، «اداپتیو ایمیون سل تراپی در بیماران AML عود کننده مقاوم به درمان» و «بررسی اثر درمانی و ایمنی تزریق سلول های کشنده طبیعی در بیماران مبتلا به سرطان سینه سه گانه منفی با هدف قرار دادن CDK۸ (فاز ۲ کارآزمایی بالینی)» طرح های برگزیده این دوره از جشنواره تحقیقات سلول های بنیادی و خون ساز برتر ایران هستند.

این طرح ها از بین ۳۰ طرح ارسال شده به دبیرخانه دومین جشنواره تحقیقات سلول های بنیادی ‌و خون ساز برتر ایران، ویژه پروفسور اردشیر قوام زاده مورد بررسی هیات داوران قرار گرفته و به عنوان برتر شناسایی شدند.

نفرات برتر این دوره از جشنواره به ترتیب دکتر زهرا سادات هاشمی از پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با ارایه طرح تهیه سلول های بنیادی مزانشیمی تولیدکننده پروتئین مهندسی شده ACE۲ با پتانسیل درمانی در عفونت COVID-۱۹،  دکتر محمد احمدوند از دانشگاه علوم پزشکی تهران با طرح اداپتیو ایمیون سل تراپی در بیماران AML عود کننده مقاوم به درمان و دکتر کامران منصوری از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با طرح بررسی اثر درمانی و ایمنی تزریق سلول های کشنده طبیعی در بیماران مبتلا به سرطان سینه سه گانه منفی با هدف قرار دادن CDK۸ (فاز ۲ کارآزمایی بالینی) با اهدای جوایز نقدی تقدیر شدند.

اردشیر قوام زاده پزشک ایرانی، فوق تخصص خون و سرطان بزرگسالان (هماتولوژی آنکولوژی) متولد ۱۳۱۹ در تهران است. وی نخستین کسی است که عمل پیوند مغز استخوان را در ایران انجام داده‌است.

قوام در سال ۱۳۸۹ به عنوان استاد ممتاز دانشکده علوم پزشکی تهران و در سال ۱۳۹۰ به عنوان برترین پژوهشگر جهان در زمینه سرطان و بیماری‌های خونی برگزیده شد. همچنین ایشان یکی از برگزیدگان دومین دوره جایزه علمی علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۱ است.

وی همچنین در سال ۱۳۹۴ به عنوان محقق برگزیده رتبه اول علوم بالینی و سلامت جشنواره رازی انتخاب شد و اکنون به عنوان عضو هیات علمی و استاد گروه داخلی در بخش خون و آنکولوژی بیمارستان شریعتی مشغول به کار است.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir