اخبار

افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان و ایجاد 200 فرصت اشتغالزایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان و ایجاد 200 فرصت اشتغالزایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
دکتر خدارحمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه  علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه:🔻🔻
 
🔸 خوشبختانه طی چهار سال گذشته موفق به کسب رتبه اول فناوری در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو کشور ، تاسیس و راه اندازی پارک فناوری سلامت دانشگاه ،افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان به 14 مورد و ایجاد 200 فرصت اشتغالزایی تمام وقت و پاره وقت شده ایم .
 
 🔸 با توجه به انتخاب شعار سال با عنوان « تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین » از سوی مقام معظم رهبری، توسعه فضای در اختیار شرکتهای فناور از 80 متر مربع به بیش از 400 متر مربع ، افزایش تعداد واحدهای فناور از 25 به 69 و افزایش قراردادهای ارتباط با صنعت از 11 فقره به میزان 2 میلیارد و 700 میلیون تومان به بیش از 40 فقره با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال از اقدامات انجام شده در حوزه توسعه فناوری سلامت دانشگاه در این راستا می باشد.
 
🔸 واحد انتقال تکنولوژی و راه اندازی دفتر مالکیت فکر (کانون پتنت ایران) نیز در راستای توسعه زیرساخت های تشکیلات ایجاد شده است.
 
🔸 اکنون تعداد اختراعات مرکز رشد فناوری سلامت 144 مورد است که در 4 سال گذشته نصف این رقم ثبت شده و در این مدت ما موفق شده ایم فروش 10 میلیاردریالی خود را به 210 میلیارد ریال برسانیم.
 
🔸 با تلاش های صورت گرفته، 26 مجوز تولید محصولات برای شرکت های عضو مرکز رشد فناوری سلامت دریافت شده که  5 پروانه بهره برداری ، استانداردهای ایزو9001 و 13485 و تاییدیه سازمان انرژی اتمی برای تولید ماسک های N99 و N100 از این جمله اند.
 
🔸 تا کنون تاییدیه GMP از سازمان غذا و داروی کشور جهت تولید ماده اولیه داروهای پرامی پکسول و دونپزیل توسط شرکت نیکان اکسیر نیز دریافت شده است.
 
🔸 دانشجویان در سه دوره المپیاد در رشته کارآفرینی در نظام سلامت آموزش داده شده اند  و یک مدال برنز و دو دیپلم افتخار توسط دانشجویان  کسب شده است.
 
🔸 با توجه به نقش آفرینی شرکت های فناور عضو مرکز رشد فناوری سلامت در حوزه مقابله با کرونا نیر می توان به تولید محصولاتی مانند ماسک های سه لایه ، ماسک های n95 و n99 ، دستگاه تولید دستکش ، یخچال پرتابل ، صفحه کلید صوتی آسانسور ، دستگاه نوبت دهنده غیر لمسی و... اشاره کرد.
 
🔸بیش از 50 شرکت تولیدی در حوزه سلامت  فعالیت می کنند که  از این شرکت ها 9 شرکت در حوزه تولید داروهای شیمیایی ، 2 شرکت در حوزه خدمات سلامت ، 7 شرکت در حوزه صنایع غذایی و مواد بهداشتی ، 17 شرکت در حوزه تجهیزات سلامت ،5 شرکت در حیطه کیت های تشخیصی ، 4 شرکت در زمینه داروهای گیاهی  ، 5 شرکت در حوزه بهداشت محیط و کشاورزی و نیز 4 شرکت در حوزه محصولات حاصل از ارتباط با صنعت و جامعه مشغول به فعالیت می باشند.
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir