اخبار

مراکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، پرشتاب روی ریل موفقیت

مراکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، پرشتاب روی ریل موفقیت

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از انتشار آخرین وضعیت ارزشیابی مراکز تحقیقاتی دانشگاه در تازه ترین رتبه بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

دکتر رضا خدارحمی در خصوص نحوه ارزشیابی گفت: فرآیند ارزشیابی سال 1399 برای اولین بار و بصورت پایلوت، گروه ارتقاء سلامت جداگانه مورد ارزیابی قرار گرفته است و تعداد 781 مرکز تحقیقاتی با فعالیت بیش از یک سال در ده گروه در این ارزشیابی مشارکت داشته اند. 
دکتر خدارحمی ضمن تبریک اعلام کرد: بنا به اعلام مراکز تحقیقات برتر هر گروه توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خوشبختانه کرمانشاه نیز در مراکز برتر سهم داشته و مرکز تحقیقات عوامل محیطی موثر بر سلامت موفق شده است در گروه ارتقاء سلامت با فعالیت پژوهشی بیش از پنج سال و در میان 113 مرکز تحقیقاتی رتبه اول را به خود اختصاص دهد.  

دکترخدارحمی عنوان کرد: به دنبال این موفقیت مراکز تحقیقات دیگر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این ارزشیابی وضعیت خوبی داشته و جایگاه های مناسبی را بدست آورده اند، طوریکه مرکز تحقیقات بیولوژی پزشکی نیز رتبه پنجم مراکز تحقیقات بیومدیکال فاقد ردیف مستقل بودجه با بیش از 5 سال فعالیت را به خود اختصاص داده، همچنین مرکز تحقیقات علوم دارویی نیز با شش پله صعود و مرکز تحقیقات دارورسانی نانو با صعود 16 پله ای توانستند در همین گروه به ترتیب خود را به جایگاه هشتم و نوزدهم برسانند. همچنین مرکز تحقیقات پیشگیری سوء مصرف مواد نیز با کسب جایگاه بیست و یکم و مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقاء سلامت با کسب جایگاه بیست و سوم در گروه مراکز تحقیقات ارتقاء سلامت فاقد ردیف مستقل بودجه با بیش از 5 سال فعالیت در میان 113 مرکز تحقیقات،  در گروه مراکز تحقیقات بالینی فاقد ردیف مستقل بودجه یک تا پنج سال فعالیت مرکز تحقیقات بیماری های عفونی رتبه شانزدهم و مرکز تحقیقات قلب و عروق رتبه هجدهم را در میان 67 مرکز تحقیقاتی به خود اختصاص دادند.

ایشان افزودند: در بین مراکز تحقیقات بالینی فاقد ردیف مستقل بودجه با بیش از 5 سال فعالیت در بین 259 مرکز تحقیقات بالینی، مرکز تحقیقات اختلالات خواب دانشگاه موفق به کسب رتبه پنجم شد. 

دکتر رضا خدارحمی در پایان کسب این موفقیت ها را به روسای پژوهشکده ها، روسای مراکز تحقیقاتی، همچنین اعضای هیات علمی، پژوهشگران و مجموعه دانشگاه تبریک گفتند و ابراز امیدواری کردند با تلاش تمامی مجموعه همکاران ضمن تثبیت جایگاه فعلی موجبات ارتقاء جایگاه مراکز تحقیقاتی فراهم شود. 

ارزشیابی 1399

ارزشیابی 1399




ارزشیابی 1399

ارزشیابی 1399

ارزشیابی 1399

ارزشیابی 1399

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ۱۳:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir