اخبار

تحقیق و پژوهش باید جامعه نگر ، سلامت محور ، کاربردی و فناورانه باشد .

تحقیق و پژوهش باید جامعه نگر ، سلامت محور ، کاربردی و فناورانه باشد .
 
⏹ در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح شد:🔻  
 
💢دکتر مرادی رییس دانشگاه :🔻🔻
 
🔹 به دلیل شیوع کرونا مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه، امسال نیز به صورت مجازی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
 
🔹 کرونا بسیاری از مسائل از جمله آموزشی ، اقتصادی ، اجتماعی را در دو سال گذشته تحت تاثیر قرار داد اما در کنار آن فایده هایی هم داشت یکی از این فایده ها این بود که جایگاه سلامت را به عنوان اصلی ترین و مهمترین نعمت خداوند مطرح کرد.
 
🔹همچنین ثابت شد که جایگاه علم و تحقیقات بسیار بالاتر از پول و ثروت است و هنوز هم پیچیده ترین مسائل با علم حل می شود و اگر در حال حاضر آرامش نسبی در کشور و به نوعی در دنیا ایجاد شده به خاطر کارهای تحقیقاتی است که منجر به تولید واکسن شده است.
 
🔹 البته علم و ثروت در کنار هم تاثیر گذار خواهند بود و برای انجام کارهای تحقیقاتی برای رسیدن به نتیجه لازم و کاربردی نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد. 
 
🔹 امروزه مسئله تحقیقات به عنوان لازمه جامعه بشری باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
 
🔹 سیاست پژوهشی کشور و وزارت بهداشت باید بر مبنای حل مشکلات جامعه باشد و تحقیقات باید جامعه نگر ، سلامت محور ، کاربردی و فناورانه باشند که خوشبختانه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این مهم به خوبی مشهود است و تحقیق و پژوهش در این دانشگاه در سال های اخیر بیشتر  بر روی مسائل کاربردی بوده است.
 
🔹 زیرساخت های پژوهش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، همچنین وسایل و تجهیزات پژوهشی،، فضاهای پژوهشی این دانشگاه در ۱۲ سال گذشته تغییرات چشمگیری داشته است .
 
🔹 با تلاش های صورت گرفته بودجه و ردیف های تحقیقاتی بسیار خوبی در سال گذشته به دانشگاه اختصاص پیدا کرد و برای تداوم پیشرفت های پژوهشی و  فناورانه در دانشگاه ردیف های تحقیقاتی باید افزایش یابد.
 
🔹 جلوگیری از خروج نخبه ها به عنوان پایه های کارهای آموزشی و تحقیقاتی و توجه ویژه به آنها ، توجه به مشکلات اقتصادی محققان و پژوهشگران  که در روند تحقیق و پژوهش با آن مواجه هستند و تامین مالی اعضای هیات علمی دانشگاه نقش مهمی در پیشرفت کشور و دانشگاهها در حوزه پژوهش و فناوری خواهد داشت.
 
🔹نکته ی دیگری که در مسئله تحقیق و پژوهش باید مورد توجه قرار گیرد، کمبود همکاری بین بخشی در دانشگاه ها بامراکز تحقیقاتی و جامعه است که در این خصوص باید بیشتر کار شود و انجام فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی به صورت تیمی نیز بیشتر باید مد نظر قرار گیرد.
 
 
۲۳ دی ۱۴۰۰ ۰۰:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir