اخبار

کسب رتبه اول کشوری در فراخوان بهترین های پژوهش در حوزه کووید-19 توسط محققین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

کسب رتبه اول کشوری در فراخوان بهترین های پژوهش در حوزه کووید-19 توسط محققین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
معاون تحقیقات و فناوری از کسب رتبه اول کشوری در فراخوان بهترین های پژوهش در حوزه کووید-19 توسط محققین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  خبر داد.
دکتر رضا خدارحمی در این خصوص گفت: مقاله مروری چاپ شده توسط محققین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با عنوان Prevalence of stress, anxiety, depression among the general population during the COVID-19 pandemic: a systematic review and meta-analysis و به نویسندگی دکتر نادر سالاری ( نویسنده اول ) مسعود محمدی (نویسنده مسئول )، شبنم رسول پور (نویسنده مسئول) دکتر علی اکبر ویسی رایگان و دکتر رستم جلالی توانست بالاترین امتیاز در حوزه مقالات مروری چاپ شده در سطح کشور در حوزه کووید-19 را به خود اختصاص  داده و رتبه اول مقالات مروری را در فراخوان بهترین های پژوهش در حوزه کووید-19 را کسب کند. 
دکتر خدارحمی افزود: در این مطالعه مرور سیستماتیک و متاآنالیز مطالعات انجام شده در خصوص شیوع استرس، اضطراب و در بین جمعیت عمومی در طول همه گیری COVID-19 در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر تا مه 2020 صورت گرفته است. 
وی افزود:نتایج این مطالعه نشان داده است که  در بیماران مبتلا به کرونا شیوع استرس ۲۹.۶ درصد، اضطراب ۳۱.۹درصد و افسردگی ۳۳.۷درصد می باشد.
وی در پایان گفت:  تعداد ارجاعات بالای این مقاله به همراه امتیاز کاربردی بودن بالای آن سبب شده است تا در جایگاه رتبه اول مقالات مروری قرار گیرد. همچنین این مقاله پر استنادترین مقاله مرور نظام مند کووید- 19 ارسال شده به برنامه انتخاب بهترینهای پژوهش حوزه کووید- 19 از سراسر کشور  میباشد.
۳ شهریور ۱۴۰۰ ۰۱:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir