اخبار

فراخوان شبکه مشارکت مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران - نیماد

فراخوان شبکه مشارکت مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران - نیماد
نیماد، مؤسسه‌ای ملی برای مدیریت تخصیص اعتبار در راستای توسعه و تعمیق تحقیقات علوم پزشکی کشور است. مشارکت معنوی و همکاری داوطلبانه و افتخاری برای ۱- داوری، ۲- نظارت و ۳- عضویت در کمیته‌های مؤسسه و عهده‌داری نقش‌های ۴- دبیر و ۵- ریاست کمیته‌های تخصصی و گردش این مسؤولیت‌ها از سوی جامعه علمی، ضروری و مورد نیاز است.


مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران به منظور جلب همکاری داوطلبانه، فراخوان ثبت‌نام در شبکه مشارکت در این مؤسسه را به شرح زیر اعلام کرد:

اعلام فراخوان:
چهارشنبه اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰
مهلت فراخوان: دوشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰
فرم ثبت‌نام: فایل فرم ثبت‌نام
ارسال فرم ثبت‌نام: لطفا فرم تکمیل شده را با نام خانوادگی خود به انگلیسی نامگذاری کرده و در اینجا بارگذاری کنید
فرم‌هایی که از طریق رایانامه (ای‌میل) ارسال شوند مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.



تضاد منافع، محرمانگی و معیارهای ورود

مشارکت با مؤسسه، نیازمند ابراز منافع همزمان و مدیریت تضاد منافع، حسب سطح همکاری است (مدیریت تضاد منافع در نیماد، پویا و پیش‌دستانه است). به عنوان مثال در صورت دعوت به عضویت در کمیته‌‌های تخصصی مؤسسه (نقش‌های ۳، ۴ و ۵)، تعهدات/پیش نیازهای ذیل مورد انتظار است و در بدو عضویت با کاندیدای محترم، توافق و احراز خواهد شد:

۱. امکان صرف زمان برای داوری غنی (با فرض حداقل دو فراخوان در هر سال و غربالگری حداقل ۳۰ پروپوزال اولیه و ۱۰ پروپوزال کامل) و حضور در جلسات کمیته

۲. امکان حضور فیزیکی در جلسات کمیته (حداقل ۲ جلسه در هر فصل)

۳. تبعیت از دستورالعمل مدیریت تضاد منافع و ابراز منافع همزمان (مانند: عدم امکان ارایه طرح به کمیته‌ مربوطه به عنوان محقق اصلی/مجری توسط شخص محترم عضو کمیته و بستگان عزیز وی و عدم پذیرش داوری در صورت وجود تضاد منافع).

۴. دارا بودن مرتبه دانشیاری و بالاتر برای عضویت در همه کمیته‌ها به استثنای کمیته فناوری و نوآوری در علوم پزشکی

تسلط به زبان انگلیسی در دو مهارت درک مطلب (خیلی خوب یا عالی) و نگارش (خوب، خیلی خوب یا عالی)، پیش‌نیاز مشارکت مفید در نقش‌های ۵ گانه داور، ناظر، عضو کمیته، دبیر کمیته و رئیس کمیته می‌باشند.

مراعات اصل محرمانگی اطلاعات در مسؤولانه‌ترین شکل ممکن از کلیه مشارکت‌کنندگان مورد انتظار است.



چگونگی مرور درخواست‌های عضویت در کمیته‌های مؤسسه

یادداشت انگیزش توسط رئیس موسسه مرور شده و با نیازهای جاری عضویت در کمیته‌ها (که از سوی رؤسای کمیته‌ها و دبیر بازخورد داده شده است)، سنجیده می‌شود. یادداشت انگیزش دست اول و اصیل متناسب با مأموریت نیماد، اعلام معرفین فرهیخته و فراگیری حضور از رشته‌های مرتبط مختلف در یک کمیته، شروط کافی برای عضویت دانشمندان و پژوهشگران محترمی است که تقاضای عضویت (شخصا یا از سوی شخص ثالث) داشته‌اند.
پذیرش تعهدات بار کاری، تضاد منافع و محرمانگی نیز شروط لازم هستند.
سیاست مؤسسه، دعوت از همگی افراد مشمول شروط لازم و کافی، به عضویت دوره‌ای در کمیته‌های نیماد است. عضویت در کمیته‌های نیماد (در ظرفیت رئیس، دبیر و عضو کمیته)، دو ساله است و قابل تمدید به سه دوره و مجموعا و حداکثر شش سال می‌باشد. تمدید بر اساس استمرار تمایل پژوهشگر و مراعات شروط لازم و کافی صورت می‌پذیرد. امکان عضویت مجدد پس از پنج سال استراحت وجود دارد.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir