اخبار

ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس شاخص‌های اثرات پژوهش‌های سلامت نسخه پژوهشگر

ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس شاخص‌های اثرات پژوهش‌های سلامت نسخه پژوهشگر

  هدف نهایی پژوهش بهبود وضعیت سلامت و رفاه جوامع می باشد. برای دستیابی به این هدف باید مبتنی بر نیاز پژوهش انجام شود و نتایج آن در تصمیم گیری های ذی نفعان سلامت مورد استفاده قرار گیرد.  به منظور ترویج استفاده از نتایج پژوهش های سلامتی در تصمیم گیری های مرتبط با سلامت اولین قدم اندازه گیری آن می باشد. به همین دلیل ارزشیابی عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر اساس شاخص اثرات پژوهش ها در اولویت برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری قرار گرفته است تا بدین وسیله علاوه بر ترسیم وضعیت موجود، نقاط نیازمند مداخله شناسایی و مداخلات اثربخش اجرا گردند.

به منظور ارزشیابی اثر پژوهش های سلامت چارچوب ها و شاخص هایی در سطح بین المللی پیشنهاد شده اند که که در این ارزشیابی حیطه های اثر بر تصمیم گیری، اثرات سلامتی و اثرات اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرند. 

بنابراین از شما پژوهشگران محترم تقاضا می گردد، سئوالاتی را که در فرم شماره 1 مطرح شده اند، بررسی نموده و  چنانچه در مورد طرح های تحقیقاتی خود ، در طی سال های 1397، 1398 و 1399 حداقل یکی از اثرات بیان شده در فرم را داشته اند، لطفا فرم را تکمیل نموده و به همراه مستندات مورد نیاز به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ارسال نمایید.

توجه فرمایید برای هر طرح، فرم ارزشیابی جداگانه باید تکمیل گردد.

تعریف اثرات پژوهش به تفکیک حیطه های مختلف و مستندات مورد نیاز در" پروتکل برنامۀ ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران بر اساس شاخص‌های اثرات پژوهش‌های سلامت نسخه پژوهشگر"  بیان شده است که به پیوست نامه ارسال شده است.

توجه فرمایید که :

·         سال تصویب پژوهش و سال خاتمه آن اهمیت ندارد، مهم این است که در سه سال تعیین شده، تاثیر گذاری پژوهش به وقوع پیوسته باشد.  

·         مستندات مورد نیاز برای هر یک از اثرات، در جدول شماره 4 پروتکل بیان شده است.

·         برای هرپژوهش تاثیر گذار، فرم ارزشیابی جداگانه تکمیل گردد.

در صورتی که پژوهش های شما پژوهشگر محترم، اثراتی را ایجاد نموده است که در این پروتکل، در نظر گرفته نشده است لطفا با سرکار خانم هانیه شاهنده ، نماینده ارزشیابی دانشگاه تماس بگیرید. ایشان سئوالات و اشکالات را با تیم ستادی مطرح و پاسخ را به آگاهی شما خواهند رساند.

لطفا تا 9 اردیبهشت 1400، فرم 1 به همراه مستندات مورد نیاز را به کارشناس ارزشیابی دانشگاه (سرکار خانم شاهنده) تحویل فرمایید.

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir