اخبار

تولید نانوماسک در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

تولید نانوماسک در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

این ماسک از دو لایه نانوالیاف با ضخامت ۳۰ میکرومتر و به قطر میانگین ۱۶۰ نانومتر تشکیل شده است که می تواند عبور آلایندهای هوا با اندازه ۱ الی ۳ میکرومتری و باکتری ها، قارچها و ویروس هایی با محدوده اندازه ۹۰۰ الی ۲۰۰ نانومتر را به حداقل برساند. عملکرد فیلتراسیون این نانوماسک ۳۷% بیشتر از ماسک های معمولی است. ترکیب مواد تشکیل دهنده و ساختار آنها عمر استفاده از نانوماسک را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.
شرکت تاوا ابتکار پاکان (تپکو) به عنوان شرکت فناور عضو مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه تاسیس شده و به مدیرعاملی سرکار خانم دکتر ارکان نسبت به تولید این ماسک ها اقدام کرده است. تولید محصولات در محل دانشکده داروسازی این دانشگاه و با استفاده از امکاناتی که از سوی دانشکده در اختیار شرکت قرار داده شده است انجام می‌شود.
ماسک‌های تولید شده، قبل از عرضه استریل می شوند تا نسبت به سلامت آنها اطمینان حاصل شود. علاوه بر آن به منظور کنترل و حفظ کیفیت نانو ماسک، پایش های فیزیکی و بیولوژیکی شامل راندمان فیلتراسیون و جداسازی، تاییدیه اندازه با میکروسکوپ الکترونی، سمیت سلولی و بررسی آلودگی های قارچی باکتریایی و ویروسی به طور مستمر انجام می شود تا محصولی مطمئن در اختیار مردم عزیز کشورمان قرار گیرد. در حال حاضر ظرفیت تولید از پانصد عدد در روز به سه هزار رسیده است.
فعالیت این شرکت فناور نمونه ای از خدمت علم به جامعه بوده و انشالله با توان جمعی عالمان این جامعه بر تمامی مشکلات فائق خواهیم آمد. تصاویر مربوط میکروسکوپ الکترونی SEM و نمونه های تولید شده در زیر ارائه شده است.

نانوماسک

۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir