اخبار

کسب افتخاری دیگر توسط دانشگاه برای استان: رتبه اول پژوهش در میان دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 2 کشور

کسب افتخاری دیگر توسط دانشگاه برای استان: رتبه اول پژوهش در میان دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 2 کشور
با اعلام نتایج آخرین  ارزشیابی پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با چاپ 1032 مقاله در مجلات معتبر بین المللی برای اولین بار در تاریخ دانشگاه موفق به کسب رتبه اول  پژوهشی و رتبه اول تولید علم در میان دانشگاه‌های تیپ 2  کشور شد.
دکتر فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: 
تعداد کل مقالات چاپ شده ، مقالات منتشر شده در ۲۵ درصد نشریات برتر، تعداد مقالات منتشر شده با همکاری های بین المللی، رهبری در پژوهش، نسبت تعداد کل مقالات به تعداد هیات علمی از پارامترهای مهم در ارزشیابی دانشگاهها در حوزه پژوهش می باشد. 

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توانسته است  در بین شاخص های فوق، در شاخص های برونداد پژوهشی و رهبری در پژوهش، مقالات چاپ شده با همکاری بین المللی ، مقالات چاپ شده  در مجلات برتر  با اختلاف معناداری نسبت به سایر دانشگاه ها، رتبه اول را کسب کند.همچنین ایشان  عنوان نمودند که در حیطه ساختار در حوزه علم سنجی و همچنین ثبت بیماریها جایگاه اول به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اختصاص یافته است. ایشان این موفقیت که حاصل تلاش و زحمات محققین، اساتید و دانشجویان این دانشگاه می باشد را عموم دانشگاهیان تبریک عرض نمودند.

همچنین ایشان در حیطه توسعه فناوری به انتخاب کسب رتبه دانشگاه برتر در حیطه مراکز رشد برتر در بیست و پنجمین جشنواره ملی رازی وزارت بهداشت و جایگاه ششم در بین ۶۸ مرکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره کردند.

 در بررسی جزییات شاخص های عملکردی فناوری دانشگاه در یک سال اخیر، افزایش تعداد شرکت های فناور از ۳۲ به ۵۴، اشتغال زایی از ۲۹ به ۳۳ نفر، تعداد اختراعات از ۱۴۴ به ۱۵۶، تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت از ۱۴ به ۲۰، تعداد طرح‌های فناورانه از ۳ به ۱۲ و شروع صادرات دو محصول فناورانه ذکر گردید. در نهایت دریافت پروانه بهره برداری جهت دو داروی پرامی پکسول دی هیدروکلراید، دونپزیل هیدروکلراید و پماد آرایشی کادیلای، به عنوان مثال هایی از موفقیت های بارز دانشگاه در حیطه فناوری مطرح گردیدند.

۹ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir