اخبار

بیستمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی ایران به میزبانی کرمانشاه افتتاح شد.

بیستمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی ایران به میزبانی کرمانشاه افتتاح شد.

❇ آیین افتتاح بیستمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی ایران در تالار انتظار کرمانشاه با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، رییس و معاونین تحقیقات و فناوری و دانشجویی فرهنگی دانشگاه، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان آغاز شد.

⭕ دکترمرادی رئیس دانشگاه در آیین افتتاح بیستمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی ایران بیان کرد:🔻🔻
🔸 شاخصهای متعددی برای  توسعه یافتگی کشورها وجود دارد و مهترین آن نیروی انسانی کارآمد است و نیروی انسانی با آموزش مناسب رشد خواهد یافت.
🔸 درقرن بیستم آنچه اهمیت دارد این است که پژوهشهای کاربردی باید عمق پیدا کند و این مهم درصورتی تحقق می یابد که آموزش و پژوهش درکنار هم و در راستای یکدیگر وجود داشته باشند.
🔸 بودجه ای که در کشورهای توسعه یافته به امر آموزش و پژوهش اختصاص داده میشود بیانگر اهمیت وجایگاه این موضوع است.
🔸 در امر تحقیقات و پژوهش اساتید و دانشحویان دو عنصر مهم می‌باشند و هر دو لازم وملزوم یکدیگرند اساتید با تجربه درکنار دانشجویان پرشور وشعف نتایج ارزشمندی در حوزه ی پژوهش خواهد داشت.
🔸 80 درصد مقالاتی که در دانشگاه وجود دارد به نوعی دانشجویان در آن نقش بسیار مهمی داشتند و این باعث خوشحالی است.
🔸 کار تحقیقات دانشجویی بامشکلاتی همراه است که مهمترین آن بودجه پژوهشی است به خصوص زمانیکه با کشورهای پیشرفته مقایسه می شود، ازدیگر مشکلات این است که گاهی دانشجو موضوع را انتخاب نمی کند واین یک معضل است، همچنین آشنا نبودن بازبان انگلیسی ازدیگر مشکلات مقالات وتحقیقات دانشجویی است.
🔸 علی رغم همه مشکلات ، ایران درحوزه ی تحقیقات در دنیا جایگاه 16 و در منطقه  جایگاه اول را داراست.
🔸 دردانشگاه علوم پرشکی کرمانشاه اقدامات ارزنده ای در زمینه تحقیقات انجام شده ؛ 500 عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بیش از 4800 مقاله ی چاپ شده وجوددارد.
🔸 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه فناوری وضعیت مناسبی دارد و در جایگاه هشتم کشور قرار دارد، حدود 11 شرکت دانش بنیان در دانشگاه وجود دارد که یکی ازمهمترین آنها شرکت دانش بنیان تولید داروست.
🔸 تعداد مقالات چاپ شده ی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مجلات 10 درصد دنیا ، 112 مورد می باشد و این افتخاربزرگی برای دانشگاه است.
🔸 دستاورد مهم دیگر حوزه ی تحقیقات در دانشگاه ، رتبه 201 تا 300 در رتبه بندی شانگهای می باشد و این برای اولین بار در تاریخ کرمانشاه رخ داده است.
🔸 کسب رتبه اول کمیته تحقیقات دانشجویی در بین دانشگاههای تیپ 2 کشور از دیگر افتخارات مهم در زمینه تحقیقات در دانشگاه است.
🔸 201 مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به چاپ رسیده است و این حاصل تلاش شبانه روزی محققین ارزشمند این دانشگاه است.
🔸 امیدواریم برگزاری این کنگره ، موجب رشد دانش ومهارت سلامت و نقطه عطفی برای شکوفایی فعالیتهای پژوهشی باشد.

 

۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir