اخبار

دکتر مرادی:مسیر توسعه کشور، شاهراه پژوهش است .

دکتر مرادی:مسیر توسعه کشور، شاهراه پژوهش است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مسیر توسعه کشور را از شاهراه پژوهش دانست و گفت: ما باید فرهنگ پژوهش را در کشور تقویت کنیم و اساتید و دانشجویان در این مسیر تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمودرضا مرادی امروز نهم دیماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع)  گفت: اصلی ترین چالش پیش رو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فرهنگ پژوهش است و باید حساسیت مدیران، اساتید، دانشجویان و روسای مراکز آموزشی و دانشگاهی را نسبت به مقوله پژوهش بالا برد.

 رئیس دانشگاه عدالت اجتماعی ، اخلاق در پژوهش ، انسجام و یکپارچگی وکاربردی شدن مقالات و پژوهش ها را از جمله دیگر چالش های این حوزه دانست و گفت: هدف اصلی ما باید در راستای رفع مشکلات و مشکلات کشور باشد.

 وی تصریح کرد : درحوزه پزشکی، پژوهش به دلیل اینکه زیربنایی برای آموزش است از اهمیت بیشتری برخوردار است و کتاب های مرجع آموزشی از محل دستاوردهای پژوهشی بیرون می آید. 

دکتر مرادی اظهار داشت :اگر نگاه ما مبتنی بر حل مسائل باشد نشان می دهد پژوهش چه جایگاهی دارد.

وی بر اختصاص بودجه مستقل به مقوله پژوهش تاکید کرد و گفت: باید  پژوهش را سرمایه گذاری و کار زیربنایی دانست و برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بودجه کافی اختصاص داد.

دکتر مرادی در ادامه افزود: دانشگاه ما از نظر پژوهش و تحقیقات جزو دانشگاه های سرآمد و در 20 سال اخیر در زمینه مقالات رشد قابل توجهی داشته است. 

وی با اشاره به اینکهامروزه سیاست اجرایی دانشگاههای بزرگ دنیا در حیطه پزشکی بر اصل درآمدزایی از راه پژوهش است. گفت: ما نیز باید از محل تحقیقات و پژوهش ها به ثروت و رفاه برسیم و تحقیقات را کاربردی و عملیاتی نماییم.

دکتر مرادی با بیان اینکه تلاش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارتقای کیفی و کمی مقالات و پژوهش ها است افزود: برای رسیدن به نسل سوم و چهارم دانشگاه ها که تبدیل یافته ها به ثروت و کارآفرینی است، تلاش می کنیم. 

رئیس دانشگاه همچنین یکی از شاخص های توسعه یافتگی در دنیا را بهره وری دانست و گفت: بهره وری به معنای استفاده بهینه از منابع موجود است و باید تلاش کنیم به سمت استفاده بهتر و بهینه از منابعی که در اختیار داریم ، برویم.

 وی بر توسعه فناوری نیز تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به این نوع توسعه که لازمه عصر کنونی است خلاقیت، نوآوری و توسعه علمی نیاز است و باید بیشتر به کارهای تحقیقاتی توجه کنیم.

۱۰ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir