اخبار

بازدید مدیریت توسعه فناوری سلامت از مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کردستان

بازدید مدیریت توسعه فناوری سلامت از مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کردستان
در راستای برنامه های ابلاغ شده وزارتی، مجموعه مدیریت توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان قطب کلان منطقه، از مرکز رشد و دفتر مالکیت فکری دانشگاه علوم پزشکی کردستان بازدید نمود.

در این بازدید که با حضور آقای سورسوری رییس مرکز رشد، خانم دکتر مظفری به عنوان مسئول دفتر مالکیت فکری ، دکتر عابدی به عنوان مسئول ارتباط با صنعت و دیگر مسئولان آن دانشگاه برگزار گردید، در ابتدا گزارشی از تاریخچه مرکز رشد کردستان و اقدامات آن از سوی ریاست مرکز رشد ارایه گردید. در این مرکز رشد، 9 شرکت فناور که شامل 2 شرکت دانش بنیان می باشند، عضویت دارند. از اقدامات مناسب صورت گرفته در آن مجموعه، تشکیل صندوق استانی با مشکارکت پارک علم و فناوری، دانشگاه آزاد، دانشگاه کردستان و شرکت های خصوصی با سهم 51 درصد بوده است که اعتباری به مبلغ 30 میلیارد ریال ریال را شامل می شود. در ادامه مشکلات موجود در مسیر راه مطرح شد و راه حل های پیشنهادی از سوی مدیریت فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارائه شد.

پس از اتمام جلسه، بازدید میدانی از فضای شرکت ژیوان طب در شهرک صنعتی سنندج و شرکت های مستقر در محل مرکز رشد صورت گرفت. شرکت های عضو مرکز رشد توانمندی های متنوعی در زمینه هایی همچون تولید موش تراریخته ، تولید کفش هوشمند، تولید کیت ADA جهت تشخیص بیماری سل، پنل بینایی سنجی، دستگاه تسهیم ادرار، ویلچر برقی داشتند. در حاشیه این بازدید، جلسه ای با نماینده صندوق پژوهش و فناوری استان در خصوص هم افزایی و آشنایی با توانمندی های یکدیگر به منظور همکاری در پروژه ها صورت گرفت.

در جلسه انتهای بازدید، مدیریت توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متعهد گردید تمامی اطلاعات و راهنمایی های لازم  را در اختیار دفتر مالکیت فکری دانشگاه علوم پزشکی کردستان قرار دهد. همچنین جهت رفع مشکل شرکت های زیر مجموعه آن دانشگاه، مقرر گردید در نشست های مشترک با دفتر توسعه فناوری وزارت طرح  موضوع گردید و راهنمایی لازم کسب شود و همچنین پیگیری لازم از سازمان بالادستی صورت گیرد.

23423
42234
12

345345

۲۳ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir