اخبار

دکتر مرادی: همه دستگاه ها به مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور بپردازند

دکتر مرادی: همه دستگاه ها به مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور بپردازند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: همراه شدن دستگاههای ذی ربط در برخورد و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور یکی از راههایی است که رسیدن به سلامت جامعه را تسهیل می کند.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه دکتر محمود رضا مرادی در کارگروه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور که روز سه شنبه یازدهم دی ماه در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد گفت: بیکاری، بی انگیزگی کاسب های معتبر، عدم پرداخت مالیات و مشکلات اقتصادی همگی از تبعات قاچاق هستند اما این یک سوی قضیه است زیرا وقتی به قاچاق کالاهای سلامت محور می رسیم باید به همه این مشکلات وعواقب ناگوار دیگری مثل بیماری و لطمه به سلامت جامعه را نیز اضافه کنیم.
وی با اشاره به اینکه امنیت و سلامت دو نعمت بزرگی هستند که خداوند به بندگانش عطا کرده است خاطرنشان کرد: ورود یک ماده غذایی آلوده به کشور می تواند جان یک جامعه را به خطر بیندازد و این موضوع کار نگهبانان سلامت را حساس تر و دشوارتر می کند.
دکتر مرادی گفت: یکی از مهمترین مشکلات قاچاق کالاهای سلامت محور ورود بی رویه داروهای نیروزا از مرزها است که متاسفانه بسیاری از جوانان بر اثر مصرف این داروها دچار عوارض جبران ناپذیری از جمله عقیمی، مشکلات جنسی، ریزش مو و مشکلات قلبی شده اند.
دکتر قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه نیز در ادامه افزود: دخالت برخی از عطاریها در امور پزشکی باعث شده است تا مشکلاتی را برای مردم ایجاد کنند. این افراد با تجویزهای ناصحیح خود موجب وارد آمدن آسیب های جدی از جمله قطع عضو به بعضی از همشهریان شده اند.
وی گفت: عرضه انواع داروهای دست ساز، داروهای مخدر و روانگردان توسط برخی از این عطاری ها نیز از دیگر معضلات این صنف است که می طلبد دستگاه های نظارتی برای برخورد با متخلفان این صنف تصمیماتی اتخاذ کنند.
در پایان جلسه از آقای بهرام فاضلی به جهت زحمات ایشان در زمان تصدی سمت دبیری کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه از سوی رییس دانشگاه و معاون غذا و دارو تقدیر شد.

۱۲ دی ۱۳۹۷ ۰۸:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir