اخبار

اولین نشست شورای عالی تحقیقات و فناوری کلان منطقه ۳ آمایش کشور برگزار شد

اولین نشست شورای عالی تحقیقات و فناوری کلان منطقه ۳ آمایش کشور برگزار شد
 
اولین نشست شورای عالی تحقیقات و فناوری کلان منطقه ۳ آمایش کشور صبح امروز پنجم مهرماه با حضور معاونان دانشگاه های علوم پزشکی همدان،کردستان،ایلام و دانشکده اسد آباد در کرمانشاه ، مرکز کلان منطقه برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حوزه تحقیقات و فناوری را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: با توجه به ارتباط نخبگان دانشگاهی با این حوزه خروجی این جلسات میتواند در پیشبرد اهداف سلامت منطقه تاثیر گذار بوده و می توان انتظار داشت طرح های عملیاتی و اجرایی برنامه ریزی شود. 
پروفسور مرادی انجام پروپوزال ها و پروژه های مشترکی که امکان اجرا در یک دانشگاه را ندارند ، هم اندیشی ، بهره از امکانات موجود و استفاده محققان هر دانشگاه از مراکز تحقیقاتی دانشگاه های کلان منطقه را از جمله اقداماتی دانست که میتواند مد نظر این شورا در پیشبرد اهداف و رسالت حوزه تحقیقاتی و پژوهشی باشد. 
وی تاکید داشت: اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی باید به سمت کارهای فناورانه پیش رفته و به تولید ثروت و درآمد ختم شود تا در ایجاد اشتغال و خودکفایی روز افزون کشور نقش ایفاکند.
دکتر مرادی افزود: در دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به اهمیت مقوله سلامت مردم و حجم گسترده فعالیت ها در حوزه های مختلف از جمله بهداشت ، درمان و دیگر اقدامات توسعه ای در بخش های زیر ساختی و پروژه ای ،ممکن است بحث آموزش و پژوهش مغفول بماند و این جلسات و هم اندیشی ها در توجه بیشتر به این دو بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.  
رئیس دانشگاه بیان کرد: با یک برنامه ریزی درست و عزم همگانی میشود اقداماتی انجام داد که تاثیر آن در زندگی مردم قابل لمس و در بهبود کیفیت تحقیقات و فناوری چشمگیر باشد.

 

 
 
 
 
 
۵ مهر ۱۳۹۷ ۲۰:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir