اخبار

سردردهای عصبی بالاترین شیوع در بین انواع سردردها

سردردهای عصبی بالاترین شیوع در بین انواع سردردها
متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سردردهای عصبی بیشترین شیوع در بین انواع سردردها دارد که این سردردها در خانم‌ها به دلیل مسایل هورمونی نسبت به آقایان بیشتر است.
به گزارش "وبدا "دکتر هومان سلیمی پور تصریح کرد: سردردها به دو گروه سردردهای اولیه مانند سردردهای‌ میگرنی، خوشه‌ای، عصبی و سردردهای ثانویه مانند سردرد بر اثر خونریزی مغزی و سینوزیت، تومور و مننژیت که دارای اهمیت بیشتری نسبت به نوع اول هستند تقسیم می‌شوند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: سردردهای ناگهانی و برای نخستین بار، تاری دید، سردردهایی که فرد را از خواب بیدار می‌کند و سردردهایی که پس از بیدار شدن از خواب دچار فرد می‌شود از جمله هشدارهایی است که باید آنرا جدی گرفت.
شیوع سردردهای میگرنی در استان بوشهر به دلیل مصرف قلیان
دکتر سلیم پور افزود: در استان بوشهر شیوع سردرهای میگرنی به دلیل مصرف قلیان زیاد است چون با استعمال قلیان مونوکسید کربن موجود در زغال وارد خون و مانع جذب اکسیژن شده که در پی آن سردردها ایجاد و میگرن نیز تشدید خواهد شد.
وی اظهار داشت: میگرن نوعی سردرد است که به دلیل انقباض عروق ایجاد شده و با علایمی مانند تعریق، درد چشم، تاری دید، حالت تهوع، استفراغ و دل درد همراه است.
دکتر هومان سلیمی پور خاطر نشان کرد: عصبانیت، خستگی، مصرف بعضی از انواع غذاها، بی خوابی، گرسنگی، بوی تحریک کننده و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب از جمله عوامل محیطی و بیرونی سردردهای میگرنی هستند که نخستین گام در درمان آن پرهیز از عوامل تشدید کننده می‌باشد.
این متخصص تأکید کرد: استفاده از عینک آفتابی، عدم قرار گرفتن در معرض نور آفتاب ، کاهش مصرف بعضی از غذاها ازجمله انواع کنسروها، سوسیس و کالباس، پنیرهای فرآوری شده به دلیل وجود نیترات، فلفل قرمز و دلمه، کاکائو، بادمجان، غذاهای دریایی و دخانیات از تشدید سردرهای میگرنی جلوگیری می‌کند./
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۳۴
پایگاه جامع آموزش و فرهنگ سازی سلامت |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

آدرس : کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی-ساختمان شماره 2 علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فناوری ،کد پستی 6714673159 

تلفن: 08338384185       فکس: 08338386835

ایمیل: research_it@kums.ac.ir